7 Nisan 2009 Salı

Minik Ali besmele çekerek blog okuyor.


slm. nbr?

Öncelikle, kim bu Minik Ali? Neden hayatımıza girdi bir şekilde?

Minik Ali; sarı saçlı ve beyaz tenli, mavi kocaman gözleri olan hafif gürbüz, 2-4 yaş arasını temsil eden görselden başka bir şey değil. Geçen gece 2 yaşında olan kuzenimle saçmasapan şekillere giriyorken, kitapları gözüme çarptı: Kaydırak Yayınları'ndan Minik Ali Öğreniyor serisi. 4 kitaptan oluşuyor bu çok acayip seri. Gerçekten. Amcama sordum, hediye almış birisi içinde ne olduğunu bilmeden. Güldüm. Kıs kıs güldüm hemde. Pis pis güldüm. İçimden güldüm önce, sonra da dışa vurdum biraz. Çok vurmadım ama. Vurdumduymaz biriyim ben. Alakası olmasa da öylesine olsun diye yazdım. Neyse. Kitapların seri olarak adlarıyla beraber ana kapaktaki kitabın başlık metnini de yazacağım ve başka da bir şey söylemeyeceğim. Kandırdım seni, belki de söylerim. Bilmiorum. Ardından da kitabın içinden bazı sayfalardan birkaç bir şey aktarmak istiyorum. Tüm niyetim budur.

İlk önce Kaydırak Yayınları'nın kitap için söylemi: "Bu kitabı inceleyen çocuklar kavramları, eğlenceli bir şekilde öğrenip Allah’a şükredeceklerdir. "

Neyse. Haydi.

1- Şekiller ve Kavramlar: Allah'ım, şekilleri ve kabramları öğrendiğim için sana şükürler olsun.
2- Sayılar: Allah'ım, sayıları öğrendiğim için çok mutluyum!
3- Renkler: Allah'ım, renkleri öğrendiğim için sana şükürler olsun.
4- Zaman: Allah'ım, artık zamanı nasıl geçirmem gerektiğini biliyorum.

Şimdi bir şey söylemek istiyorum. Konu Allah ya da din meselesi olarak göz önünde tutulmamalı bence. Hayır, 2 yaşındaki çocuk için bu tür şeylerin çok sağlıklı olduğunu hiçbir şekilde düşünmüyorum ben. Ne bu yahu? Kapakları geçtim, bir de iç sayfalardan biraz bakalım.

- Renkler adlı kitapta, sarı renk muz ile anlatılıyor. Tamam. Minik Ali'miz muzu soymuş yiyebilmek için. Sağ elinde tutmuş ve pis bir gülümsemeyle muza bakıyor. Minik Ali'nin altında da aktivitesi yazıyor 2 yaşındaki çocuklar için: "Minik Ali, besmele çekerek muzunu yiyor."

- Zaman adlı kitapta, Minik Ali masada oturmuş kahvaltı yapıyor. Önünde bal, zeytin, peynir, domates, süt ve ekmek var. Güzel. Metine gelelim: "Minik Ali, besmele çekerek kahvaltıya başlıyor." Bir diğeri ise: "Minik Ali, yemeğini yedikten sonra dua ediyor."

- Sayılar adlı kitapta, "Minik Ali, caminin minarelerini sayıyor."

Yahu şimdi bazıları, "Lan Allah'sız mısın kitapsız mısın?" vesaire durumlarına girebilir. Hiç alakası yok. 2 yaşındaki bir bebek için bunlar doğru şeyler değil bence. Hiçbir şekilde. Bebek lan o. Yaftalamadan düşünün diyenlerin yaftaları olmasın.

Minik Ali'nin sırtını sıvazla, gazı var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder